Hallo allemaal - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud & Annie Osterloh - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud & Annie Osterloh - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Annie

14 Maart 2018 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is vandaag zaterdag 3 maart 2018

We zijn ons aan het voorbereiden voor onze reis naar het prachtige Engeland .
Natuurlijk hebben we er super veel zin in ,mijn rug is voldoende hersteld om het weer aan te durven om met de camper te vertrekken .
Willen al jaren naar het mooie Engeland ,het schijnt niet altijd mooi vakantie weer te zijn ,maar dat nemen we op de koop toe .
Er liggen al weken kaarten op tafel om alles wat ik lees over te nemen op de kaart ,we willen al van te voren weten waar de mooie plekken te vinden zijn .

Op 15 maart na Ruud zijn verjaardag ,gaan we de camper halen ,dan hebben we de tijd om op ons gemak alles in te ruimen en op de plaats te leggen .
Gaan op 23 maart vertrekken naar onze kinderen ( daar gaan we volgens traditie samen eten ) dan blijft de Renault bij Cora ,een extra auto is fijn dan is ze iets mobieler ,dab vertrekken wij richting Hoek van Holland ,vanwaar we op 27 maart s morgens om 8 uur inschepen ,en vertrekt om 9 uur naar Engeland .

De naam van de Britse vlag .DE UNION JACK

LINKS RIJDEN
Dat zal even wennen zijn ,maar in Zuid Afrika hebben we dat ook gedaan ,maar het verschil met Zuid Afrika dat we nu in onze eigen auto rijden ,daar reden we in een huur auto ,dan zit je links in de auto en schakel je rechts ,en nu is de auto vertrouwd alleen het links rijden goed opletten .

Engeland heeft vijftig miljoen inwoners

In Groot Brittannie bestaat een groot aantal godsdiensten naast elkaar protestanten /katholieken / joden / moslims / boeddhisten / hindoes / sikhs / er staan meer dan 1000 moskeeën en meer dan honderd hindoetempels

Het parlement

De hoogste instelling van Engeland is het parlement dat bestaat uit het Hogerhuis (House of Lords )en het Lagerhuis ( House of Commons )
Alleen in het Lagerhuis zitten afgevaardigden.

Volgens de Engelse traditie zijn het Hogerhuis en het Lagerhuis georganiseerd volgens een strikt protocol ,met name voor wat betreft de zitplaatsen .
Na de verkiezing van het Lagerhuis wordt de leider van de meerder-heidsparty automatisch Premier .
De huidige koningin heeft in feite weinig macht .maar wel veel verlichtingen .

Groot Brittannie neemt in Europa een bijzondere plaats in vanwege de diversiteit van de energiebronnen waarover men beschikt ,Aardgas / Aardolie / Steenkool /

Industrie
De petrochemische industrie is de belangrijkste industrie in Groot Brittannie ,Soda / Kleurstoffen / Glas / Zeep / Meststoffen / Keramiek / Meststoffen en Petrochemie .
Staalindustrie / autoindustrie / textielindustrie .

De Britse Vliegtuigbouw doet het ook uitstekend .De sector heeft 13 % van de wereldmarkt in handen en telt 3000 bedrijven ,wat het een 2de plaats in de wereld oplevert ,na de Verengde Staten .Enkele bekende namen hier zijn BAE Systems en ROLLS-ROYCE gespecialiseerd ie in vliegtuig motoren .

THEE
De Engelse behoren tot de grootste theedrinkers te wereld ,na de Ieren ,de Irakezen en de bewoners van Qatar .
Toch waren niet de Engelsen die de thee meebrachten naar Europa ,aar de Nederlanders ,in 1610 ,maar vanaf 1750 hebben de Britten de gewoonte om deze drank te drinken overgenomen .

VOETBALLEN
Er zijn een aantal voetbalclubs in Engeland is nu waarschijnlijk de sterkste competitie ter wereld ,Clubs als Manchester United / Liverpool / Chelsea en Arsenal

RUGBY
Een student is tijdens een voetbal wedstrijd met de bal ging lopen naar het doel .
Deze sport voor schooiers ,gespeeld door gentlemen is heel populair in Wales ,waar vooral de versie met 15 spelers word gespeeld

Ook CRICKET TENNIS en PAARDENSPORT zijn favoriet .

We hebben er zin in