ENGELAND - Reisverslag uit Lydd, Verenigd Koninkrijk van Ruud & Annie Osterloh - WaarBenJij.nu ENGELAND - Reisverslag uit Lydd, Verenigd Koninkrijk van Ruud & Annie Osterloh - WaarBenJij.nu

ENGELAND

Door: RUUD & ANNIE

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Annie

20 Augustus 2018 | Verenigd Koninkrijk, Lydd

Woensdag 8 augustus

Het was gisteren dus gelukt om het weblog te versturen .

Wandelschoenen aan en gaan kijken naar de mooie oude windmolen die aan de andere kant stond
en de mooie enige weg met brug overgegaan het eiland op ,er is maar een weg ,dus een drukke, dus we maken er een wandeling van .
een mooie camperplaats gevonden ,maar we gaan eerst het eiland verkennen wat er nog meer te zien en te doen is.

We zijn verder het HAYLING ISLAND opgereden ,heel erg toeristisch ,het geliefde eiland van de Engelsen en zeker in deze vakantie periode, want heel Engeland heeft vakantie.
Uiteindelijk helemaal naar het uiterste puntje gereden wat SOUTH HAYLING heet.
Er word hier volop gesurft maar ook veel kitesurfen word hier veel gedaante zijn behoorlijke golfen ,dus gaan met die banaan.
Ik ging naar een jachthaven voor water ,de tank was nog 50 % maar liever water teveel als te weinig ,de enige persoon die aanwezig was op het haven terrein gevonden ,natuurlijk krijg je water zei hij ,dus de camper gehaald die stond aan de overkant ,en vol getankt ,en hem een Nederlands klompje sleutelhanger gegeven ,hij vond het heel leuk ,en meteen een gezellig gesprek met hem ,hij was in 2001 in Nederland geweest bij zijn dochter die daar tijdelijk woonden om Nederlands te leren wat dus niet lukte omdat iedereen in Nederland dan meteen Engels spreekt ( merendeels van de Nederlanders ) en naar school gaan was geen optie daarbij vond ze het heel moeilijk.
De haven meester zei ons als we na het weekend terug kwamen naar het vaste land mochten we weer water komen tanken ,heel lief tot maandag .

Uiteindelijk een mooie plek gevonden aan de westkust van het eiland aan de LANGSTONE HARBOUR en we kijken zo naar de overkant naar PORTSMOUTH waar we de grote hoge SPINAKER TOWER zien ,een mooi gezicht .

Donderdag 9 augustus

Nog even opgezocht

GIRAF 7 nekwervels
STRUISVOGEL 15 nekwervels
ZWAAN 25 nekwervels

Vrijdag 10 Zaterdag 11 en zondag 12 Aug

We zijn op deze plek gebleven ,het was gezellig en er waren veel vogels te zien ,daar krijg je geen genoeg van .
We waren naar het stadje HAVANT gefietst ,mooi door het natuurgebied om gezellig even te winkelen en een kapper te zoeken , en daar konden we meteen aansluiten ,het was eigenlijk een herenkapper ,ze vroeg aan mij wat ik wilde ,ze vond het wel leuk om me te mogen knippen ,weet je als het minder is het groeit wel weer aan ,maar ze knipte heel nauwkeurig en we zien er allebei weer geknipt uiten kunnen we er weer even tegen.
Er was ook een audicien ,dus meteen een afspraak gemaakt voor morgen 12 uur, ruud zijn hoorapparaat hebben we nog steeds niet kunnen laten maken, maar morgen gaat dat wel gebeuren.

Vandaag moeten we naar de audicien ,maar het komt er met bakken uit ,geen probleem regenbroeken nog uit de verpakking halen ,de eerste keer dat we ze aan doen, ook de regenjassen aan en de wandelschoenen ,dan worden we niet nat dachten wij ,de regenjassen waren geen regenjassen maar windjacks ,dus waren we tot op ons vel zeiknat .
De audicien kon het niet maken ,in eerste instantie wel en het kosten 49 pound ,een collega vroeg hem of we lid waren van Specsavers ,nee zei hij het zijn toeristen ,daarna kon hij het niet meer maken, dus hadden we ons voor niks nat laten regenen ,helaas .

Er stonden naast ons een jong stelletje en die woonde samen in dat busje ,waar is je toekomst ?
Ze waren heel aardig ,hij ging s morgens werken ,en zei zat heel de dag in dat busje ,ik denk dat ze beide nog geen 25 jaar zijn.

Op zaterdagochtend kwam het ene busje na het andere busje aanrijden ,er werd surfles gegeven van 9 uur tot 15 uur ,ze waren kapot en koud ,maar zeiden ze ze hadden heel veel geleerd.
Wat een gezelligheid aan het water.
Ze komen er ook om de honden of paarden uit te laten rennen ,en als je er een paar dagen staat komen ze gezellig bij je kletsen en dat is het allerleukste gesprekken met de plaatselijke bevolking .

Maandag 13 Augustus

Vertrokken vanuit het schiereiland HAYLING ISLAND eerst even naar de jachthaven water tanken ,daarna naar het tankstation diesel tanken en even naar de TESCO een hele grote supermarkt in Engeland waar ze rooibos thee verkopen dus meteen 3 doosjes ingeslagen dan kan ik even vooruit mijn meegenomen thee was op.

We zijn verder naar het oosten gereden via CHICHESTER naar BOGNOR REGIS en vandaar door naar WORTHING daar boodschappen gehaald en doorgereden naar BRIGHTON daar is veel te zien ,de kust is nog steeds adembenemend mooi ,hier zijn het kalkrotsen tot 150 m hoog heel mooi en over een hele lengte te zien.
We hadden een mooie plek op 10 km van Brighton ,dus gaan we morgen op de fiets het stadje bezoeken ,nu staan we bij ROTTINGDEAN waar we vandaag een flinke wandeling hebben gemaakt langs de kust en dus ook langs de kalkrotsen ,echt prachtig .

Morgen gaan we fietsen naar BRIGHTON

Dinsdag 14 Augustus

Vanmorgen met de bus naar BRIGHTON gereden ,we spraken in de bus een dame aan ,ze was heel gezellig en wees ons heel uitvoerig de weg ,zo lief en behulpzaam ze zijn .

In deze stad is koning Willen II getrouwd met Mary Stuart

De haven zou een van de grootste havens van Europa te zijn met 2000 ligplaatsen .maar wij vonden het wel meevallen ,dus of dat allemaal klopt .

De boulevard was heel gezellig ,vooral de pier was een kermis met allerlei attracties een gezellige sfeer met allemaal restaurantjes en barretjes ,een grote hal met allemaal gok apparaten ,en daar laat men het geld flink rollen ,dat doen de Engelsen graag gokken.

Het ROYAL PAVILION dat is een oriëntaalse bouwstijl gebouwd in 1762 en in 1787 werd het wat veranderd naar de classicistische villa ,het was een koninklijk paviljoen waar je door twee exotische poorten naar binnen kunt ,binnen kun je tal van verschillende methodes zien die gebruikt zijn bij de restauratie, maar ook mooie kamers kun je bekijken .
De tuin eromheen was prachtig.

Aan de zeepromenade staan prachtige huizen in hele mooie architectuur .een lust voor het oog hoe langer je ernaar kijkt zie je steeds meer aparte details.

De oude stad met allerlei boetiekjes en antiekwinkeltjes een sfeervol geheel ,en zeker om er door te lopen, heel gezellig .
Er loopt heel wat apart volk rond .

In het jaar 2000 BRIGHTON als echt “ Londen aan Zee “ stadsrechten .

WE blijven hier slapen en gaan morgen verder.

Woensdag 15 Augustus

Via NEWHAVEN naar EXCEAR gereden daar is een mooie wandelroute naar de kust ( krijtrotsen ) die gaan we mooi lopen ongeveer 5 kilometer ,een mooie trip dwars door de natuur .
Het was een prachtige route ,we moesten aan het strand de schoenen uit doen om naar de SEVEN SISTERS te lopen ,dat gaan we niet doen .
Morgen gaan we de route vanaf de andere kant lopen ,dan komen we wel bij de Seven Sisters .
Mooi in dit natuurgebied blijven we slapen.

Donderdag 16 Augustus

Het weer is niet zo geweldig ,het zou rond 12 uur gaan regenen ,dus gingen we meteen om 9 uur lopen naar de SEVEN SISTERS ,dan hebben we de route gelopen 6 km voordat het weer omslaat.
Wandelschoenen aan en op pad .
De Seven Sisters is een klif in het Nationaal Park South Downs tussen EASTBOURNE en SEAFORT
het zijn zeven tegen elkaar aanstaande krijtrotsen op de kustlijn ,en daarachter is het heropgebouwde BELLE TOUT en aan het uiteinde en hoogste punt BEACHY HEAD ,
Dus er zijn drie mogelijkheden om ernaar toe te lopen vanuit deze plek ,en we hebben ze ook alledrie gedaan ,een super mooi gebied .

Toen we de rote liepen was er een schaap in het gebied waar nergens schapen lopen ( ook geen schapenschijt )
Hoe dat hij daar komt ????
Hij stond aan de rand van het water te blèren en een paniekerig gedrag ,wij dachten wat raar en opeens zagen we een schaap in het water en die kon er niet meer uit ,kon de uitweg niet vinden ,wij hebben hem de goede kan op gejaagd en kon hij er weer uit ,we hebben nog nooit een schaap zien schudden ,maar nu wel.
Verder heel de middag geregend ,morgen zijn de verwachtingen weer goed, dus morgen gaan we naar het uiteinde van de kalk kliffen.

Vrijdag 17 Augustus

Vanmorgen vertrokken naar BEACHY HEAD dat is het uiterste puntje en hoogste punt van de SEVEN SISTERS
Wat een mooi gebied wat nog steeds in het Nationaal Park SOUTH DOWN ligt ,de natuur is zo mooi.
We parkeren net voorbij de head op een prima plek en waar het hele weekend vliegshows zijn ,van hieruit kunnen we alles mooi zien

Om 13 uur begon de vliegshow ,dus met stoeltjes naar de overkant op een heel groot grasveld waar iedereen heerlijk in het zonnetje lag ,waar dadelijk de vliegtuigen over gaan vliegen .
De show was prachtig met straalvliegtuigen met gekleurde strepen van de Engelse vlag dus rood wit en blauw ,en allerlei formaties vlogen ze echt kunst werk ,ook waren er twee dubbeldekkers waar een persoon boven op stond en ze vlogen ook ondersteboven wat een stuntmannen .
Ook waren er hele oude vliegtuigen echt een prachtshow .
Ruud vind het prachtig en ik vind het minder ,maar we genieten er samen van .en we blijven hier tot na het weekend dan kunnen we de vliegshow helemaal kijken.
Daarna gaan wandelen .

Zaterdag 18 Augustus

Vanmorgen kon je wel zien dat het weekend was ,het was 9 uur en al veel van de parkeervakken waren al vol ,gisteren ochtend waren er geen ,de mensen brachten stoelen , eten , koelbox en windschermen allemaal mee ,ze blijven gewoon de hele dag hier.
Een gezellige drukte ,jammer dat het zo hard waaide ,en dat bleef heel de dag doen .
Het is zo leuk om te zien dat een groot grasveld op een helling iedereen uitdaagt om te rollen te stoeien acrobatische toeren uithalen ,zaklopen met slaapzakken ,daar zijn ze niet voor bedoelt ,maar papa met zijn zoon en dochter hadden de grootste lol en dat is leuk om te zien .

De vliegshow was prachtig weer een andere show als gisteren maar niet minder mooi.

Na de show zijn we gaan lopen naar de hoogste krijtrots van dit gebied 150 m hoog en het aparte is dat daar een vuurtoren midden in de klotsende golven staat ,dus beneden aan de krijtrotsen ,heel apart om te zien ,normaal staan ze hoog boven op een rots ,maar heel apart om te zien.
Wat een schoonheid is hier te bewonderen .

Zondag 19 Augustus

Vanmorgen mistig en dus geen vliegshow helaas ,nog heel de dag afgewacht maar geen show ,en s avonds was het nog veel mistiger

Maandag 20 Augustus

Op weg naar een andere mooie plek DUNGENESS aan de kust ,door een mooi gebied gereden ,dat doen we trouwens altijd.
Maar op die plek mochten we niet staan ,maar wel bij een pub en wel THE PILOT PUB
Heel aardige mensen en een super mooie plek om te staan ,met uitzicht op zee .

• 20 Augustus 2018 - 19:33

Margot:

Hallo globetrotters, bedankt voor het prachtige verslag! Hebben er weer van genoten!
    Wat zullen de Seven Sisters dankbaar zijn dat jullie dat schaapje gered hebben!
    Goed en dapper gedaan! Ga verder met genieten!
    Love youi both! X

• 22 Augustus 2018 - 12:54

Lenie:

Hai lieverds,
    Dank voor alweer prachtig verhaal. We kunnen het ons helemaal voorstellen.
    Wat een avonturen . Hele lieve knuffels van ons beide.

• 25 Augustus 2018 - 09:02

Jan&Adrie Mooijman:

Hoi hoi Annie&Ruud,
    Wat zijn jullie heerlijk samen aan het genieten zeg; je kijkt je ogen uit hè?
    Fijn om te lezen en ook fantastisch dat je het lichamelijk allemaal trekt!
    Veel plezier verder en veel liefs en gr. van Jan&A3 en Donja